Recenze: Chamtivost

Originální název: Covet
Autor: J.R.Ward
Rok vydání v ČR: 2009
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 496

*****

Moje anotace: Jim Heron má fakt špatný den. Krom toho, že umřel a znovu obživl, se zapletl do Nadpozemské šachové partie, kdy si Dobro se Zlem dává rozhodující partičku. Téma této šachové partie? Sedm smrtelných hříchů. Každá strana vyslala své pěšáky s tím, že kdo první dokáže zvrátit, nebo naopak podpořit Smrtelný hřích, tak boduje. Jo, Jim Heron má fakt špatnej den…

*****

Originální námět, kapičku připomínající Imaginárium Dr. Parnasse s hrou o lidské duše na velkém poli zvaném Země, v čele s Ďáblem a Bohem. Sice je to další variace na odvěký souboj Světla a Temna, Dobra a Zla, Bílé a Černé, ale v kombinaci s využitím Sedmi smrtelných hříchů je to osvěžující a příjemnou novinkou.

Kniha má optimální počet jak stran, tak hlavních a vedlejších postav. Setkáváme se tu třemi dějovými linkami, které, jak je to zvykem, se v závěru propletou. Nejdůležitější je linka Jima, hlavní postavy, který obživl, aby se stal pěšcem v prvním ,,matchi“. Jeho osud se proplétá s diPietrem, chladným boháčem s miliony na kontě, BMW M6tkou v garáži a sexbombou v posteli. Chamtivost. Touha po majetku, vlastnictví. Marie Tereza, vlastním jménem Gretchen, se snaží uživit a zároveň splatit dluhy, které má. Utíká nejen před svým bývalým manželem-tyranem, ale i před stínem svého minulého života. Důvěra a bezpečí je luxus, který si nemůže dovolit. Objeví se však muž, který ji nehodlá pustit ze svého života…

Celý příběh má detektivní nádech, brnká na dobrodružnou strunu a zároveň si užijí i romantici a fandové do dobrého konce. Jelikož je autorka spisovatelkou erotických románů, objeví se i pár 18+ scén, které okoření napjatou atmosféru. Mravokárci, zakrýt oči! Musím Ward (ano, -ová zásadně u cizích autorek nepoužívám) přidat bod za to, jak bravurně dokáže čtenáře udržovat v nevědomosti (nebo v mylné vědomosti, jak se to vezme :)) a pak bác…vše je jinak! To na dobrém příběhu miluju. Ráda si domýšlím, jak to vlastně je. Většinou špatně, což je skoro vždy autorovým úmyslem.

Knihou jsem byla příjemně překvapena. Přiznám se, moc jsem od ní nečekala. Klasické předsudky – vidím knihu od autorky erotických románů, chlap v dramatické póze na obálce, nízká cena v Levných knihách…ajajaj, to asi bude brak. Ale ne, tohle je jeden z těch skvostů, který se dá najít mezi braky. Příběh má autorka očividně vypilovaný, najde se tu sice pár what-the-fuck-I-don’t-get-it-but-who-cares- momentů, nicméně se to dá s přimhouřenýma očima přejít.

Hlavní hrdina, Jim – mi hlasem a stylem neskutečně připomínal Tommyho Angela z české hry Mafie (kdo nezná, ať raději nezvedá ruku). Nadaboval ho Marek Vašut, naprosto božsky. Prostě frajer, který vcelku flegmaticky vypráví svůj příběh, od začátku, kdy se seznámil zblízka s elektrickým proudem, přes výlet k andělům a přijmutí role pěšce ve hře Sehraj si svou apokalypsu. Zvládne s prstem v nose na růžovém kole, prostě pohoda, nač se hroutit.. Sympaťák, jak má být.

Jak je mým dobrým zvykem to shrnout – 10% detektivka, 10% erotika, 35% nadpřirozeno, 45% akce. A víceméně happyend v balení zdarma, no neberte to! Doporučuji všem, kteří si chtějí odpočinout od young adult a vyzkoušet něco jiného. A nebo těm, co už nebaví čekat, až se hrdinové v young adult dostanou aspoň vzdáleně k něčemu, co připomíná sex.

V současné době se první tři díly už vyprodávají, sehnat se dají například na bux.cz,
tak neváhejte a rozšiřte knihovnu, ať jí pořádně praskají poličky! Zároveň nedávno vyšel šestý, předposlední (pravděpodobně) díl, takže se máte na co těšit.