sobota 4. října 2014

Recenze: Selekce

Název: Selekce
Originální název: The Selection
Autor: Kiera Cass
Rok vydání v ČR: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 288
Anotace: Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.





Knižní  trailer:


První, co na téhle knize upoutá, je obálka. Ach, ta obálka! Naživo je ještě krásnější. Písmo je reliéfní a obal hladce sametový. Po Selekci jsem koukala v době, kdy ještě nevyšla v češtině, protože tahle obálka je prostě skvostná.

Spousta čtenářů je ze Selekce nadšená a zhruba stejný počet čtenářů zklamala. Vzhledem k tomu, že kniha měla vskutku silnou propagaci jak v zahraničí, tak v ČR, a byla často označována jako ,,princeznovské Hunger Games"je možné, že čtenáři měli přehnané

očekávání. Já očekávala hlavně boží obálku,  recenze jsem skoro nečetla, takže jsem navýsost spokojena :D Plus kniha obsahuje krásnou záložku se stejným motivem :)

Selekci rozhodně neoznačím jako princeznovské Hunger Games..spíš jako kapku  Milionář hledá ženu. Anotace mi hned připomněla tyto PP - podivné a pochybné  reality show, kde dívky soupeří o přízeň jednoho chlapa - čert vem, jestli milionáře, nebo farmáře :D



America Singer žije ve světě, kde se lidé dělí na kasty. Kasty jsou očíslované čísly - Od Prvních až k Osmým. První je na žebříčku nejvýše postavený. Naše hrdinka Amerika Singer (s krásným jménem :)) je Pátá. //Což mi připomnělo kraťoučký krásný film Nula, který je na podobné téma. Rozhodně doporučuji se podívat! :) Dvanáctiminutový film najdete na konci recenze.// Pátí se živí jako umělci - hudebníci, malíři, sochaři. I přesto, že se Pátá kasta řadí víceméně do prostředku, není v takových rodinách peněz a jídla nazbyt. Proto když se vyhlásí Selekce, pro matku Ameriky to znamená doslovné požehnání. Kdyby Ameriku vybrali, rodina by konečně nemusela strádat. Selekce znamená výběr, volba. S přesně o tím je - vybere se 35 dívek,  kterých si princ vybere jednu, která se stane jeho ženou.
Pro Ameriku to však není tak lehké rozhodnout se, zda se chce do Selekce přihlásit. Systém Selekce jí přijde směšný a navíc svou lásku už dávno našla. Miluje Aspena, který je o kastu níže, než ona. Má ale tahle láska nějakou budoucnost? Zvládli by spolu žít v Šesté kastě? A co by řekla matka na její přechod o kastu níže? Aspen Ameriku přesvědčí, aby přihlášku vyplnila. Dívka s vyhlídkou na lepší budoucnost pro oba vyplní přihlášku a je společně s dalšími 35 dívkami vybrána. Amerika už při oznámení svého jména při Selekci začíná tušit, že se jí mění život, ale jak moc, to teprve pozná. Princ Maxon není takový, jakého by čekala a cítí, se v ní něco probouzí.. 

Selekce je nesmírně čtivá kniha a stránky rychle utečou. Hlavní hrdinka Amerika je příjemná a sympatická. Má svou hlavu, je upřímná a prostě svá. Hned jsem si ji oblíbila. Srovnání knihy s Hunger Games? Opravdu možná jen po "princeznovsku,,. Tady se nebojuje o přežití, ale o srdce (nebo korunu) prince. Selekce je jedna hitparáda emocí, citů a intrik. Najdeme tu oblíbený milostný trojúhelník (jéj), který je přesvědčivý a bolestivý. Soucítila jsem s Amerikou a držím jí palce. Kdo nezažil milostný trojúhelník (nebo nedej bože jiný úhelník) možná nebude mít pochopení pro city a myšlenkové pochody Ameriky, ale já si tuhle část knihy užívala.
Co se týče mužských  - Maxona a Aspena - vytvořily se dva tábory - Team Maxon  a Team Aspen, přičemž princův tábor je početnější. Já fandím jak princi, tak Aspenovi. Maxon je prostě klasický gentleman a s Aspenem soucítím. Amerika to vůbec nebude mít lehké :)

Selekci jsem četla v den, kdy jsem od 9:00 do 20:00hod byla v práci. Odskakovala jsem si vždy na pár minutek přečíst další stránku. Přečetla jsem ji za jeden ,,den", protože jsem se prostě potřebovala dozvědět, jak je to dál :)
Patřím mezi skupinu, která si knihu hned oblíbila. Velmi, velmi, velmi nutně potřebuji druhý díl! A děkuji CooBoo za zachování této nádherné obálky. Jak můžete vidět níže, originální je prostě nejlepší :)


Další obálky k Selekci:
1600412120621342

Slibovaný film najdete ZDE :)


13 komentářů:

  1. Já se tak těším až si ji přečtu! Ale ještě musím vydržet 19 dní! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to fakt zajímavě :) No, další knížka na dlouhém seznamu :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj to-read-list je pěkně přecpaný a pořád do něj jen přibývají knížky :D

      Vymazat
  3. Skvelo napísaná recenzia. :) Tá obálka je božská a tak si ma navnadila, že mám chuť si Selekciu hneď prečítať. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Jsem moc ráda, že se recenze líbila :))

      Vymazat
  4. Osobně si knihu přečíst především kvůli těm ohlasům na ni, samotný námět mě zase tolik nezaujal. A ani ta obálka mi nepřijde moc hezká, ta holka se mi prostě nelíbí :D
    Jen... teď mě trochu odrazuje ten milostný trojúhelník, hm :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíš, třeba Ti nakonec sedne :)
      Já ty trojúhelníky ráda, je to zpestření :D

      Vymazat
  5. Jedna z nejlepších knih letošního roku, tedy aspoň pro mě. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, další položka na to-read seznamu a must-have seznamu :D

      Vymazat
  6. Já byla s knihou taky mooc spokojená:) Pobavily mě tvoje "jiné úhelníky"..:D.Už se těším na další díly! Už brzo budou!:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj já se těším dílů (4. a 5.) Dědička a Šťastně až navěky.:)

    OdpovědětVymazat
  8. P.S. A prý bude film. Kdy?????:)

    OdpovědětVymazat