RC review: Poslední čarodějka (Zpívající město)

Název: Poslední čarodějka (Zpívající město)
Autor: Christoph Marzi
Rok vydání v ČR: 2008
Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 240
Anotace:
V Barceloně žije u starého malíře map dívka Catalina, jejíž poklidný život náhle přeruší létající galeona Medúza, která do města přiveze zlověstné postavy s maskami harlekýnů. Ty kolem sebe šíří chlad a temnotu a mají jediný cíl: zmocnit se Cataliny. Catalina utíká a postupně vychází najevo, že není obyčejná dívka, ale že v ní dřímají strašlivé síly. Doufá, že se v Malfurii, tajemném místě uchovávajícím veškeré vědění pradávných čarodějnic, dozví celou pravdu o všem, co se kolem ní děje. Na světě znovu ožívají prastaré, již dávno zapomenuté čarodějnické schopnosti.

Poslední čarodějku jsem si jako recenzní výtisk vybrala kvůli lákavé anotaci, slibující fantasy akční příběh.

Catalina (pořád jsem musela myslet na mexickou uklízečku Catalinu ze seriálu Jmenuju se Earl. Co vy? :)) žije v prosluněné Barceloně, takzvaném Zpívajícím městě u malíře map Márquezem, kde se učí jemnému řemeslu malování map. Ve dne si nechává vyprávět příběhy od svého kamaráda El Cuenta, který však není jen tak ledajaký kamarád. El Cuento je vítr, avšak Catalina mu rozumí každé slovo a s povděkem si vyslechne každý jeho příběh, který El Cuento na svých cestách zaslechl a večer kreslí milované mapy.

Jednoho dne však idylická rutina končí - ve Zpívajícím městě se objeví záhadná létající loď, s ještě záhadnějšími pasažéry. Z lodi vystupují harlekýni, děsivé bytosti temnot, které žijí ve stínech. Mají jediný úkol - najít Catalinu a přivést ji na loď. Catalina na svém útěku před temnými stíny poznává nové přátele a dozvídá se pravdu o tom, kdo je a proč harlekýni chtějí zrovna ji...

Poslední čarodějka je první díl trilogie - i přesto, že je zařazena v kategorii Young Adults, doporučila bych knihu spíše mladším, začínajícím čtenářům. Kniha je psána jednoduše, člověk si u ní příjemně odpočine a příběh uteče rychle - především díky své akčnosti a spádu. Autorka si dobře hraje se slovy - před očima vám téměř hrajou rozličné barvy Barcelony, cítíte jemný vánek na tváři  a sluneční paprsky, které vám hladí tvář. Celkově se ponoříte do atmosféry, která je hezky vykreslena.

Jak už jsem zmínila, příběh je spíše pro mladší čtenáře. Má sympatické hrdiny, strašidelné záporáky a kouzelný příběh. Myslím, že před cca 10 lety by se mi Poslední čarodějka náramně líbila :) Trochu mi připomínala Elyonovu zemi, zejména copatou, mladou hlavní hrdinkou :)
U knihy jsem si hezky odpočinula a musím přiznat - celkem ráda bych po přečtení Španělsko navštívila :)

Pokud máte doma čtenáře, který objevuje taje kouzelného světa knih, Poslední čarodějku doporučuji :)

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku :)