čtvrtek 26. června 2014

RC review: HON

Název: Hon
Originální název: The Hunt

Autor: Andrew Fukuda
Rok vydání v ČR: 2014
Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 304
Anotace: Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich! Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk. Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal. Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...



Hon jsem si na recenzi vybrala z toho důvodu, že už samotná anotace Vás dokáže upoutat a podnítí touhu dozvědět se víc. Aspoň na mě to takhle fungovalo :)

Svět se změnil, už dávno není takový, jaký ho známe. Lidé, přirození lovci, ztratili nadvládu a lovci se stali lovenými. Jejich maso se pro nové obyvatele země stalo neodolatelnou pochoutkou a za krátko nezbyl na světě skoro žádný člověk.



Ironické je, že ti, kteří lidskou rasu vyhubili, si říkají lidé. Lidská rase je v knize označována jako glupani
Hlavní hrdina knihy, Gen je glupan. Mezi lidmi se mu daří přežívat díky pravidlům a radám, které mu už jako malému chlapci vštípil do hlavy jeho otec. Každý den, každou chvíli ho učil, jak přežít.

Přežití v tomto novém světě není nic lehkého. Lidé se nikdy nesmějí, nepotí se, jejich obličeje postrádají téměř mimiku a živí se hlavně syrovým zvířecím masem. Nerostou jim chlupy ani vousy. Ve dne spí, jelikož světlo by je zabilo. Jsou rychlí, dokážou se pohybovat po stropě a celkově mají status krvelačných zabijáků.

Vláda se rozhodne, že se uspořádá Hon na glupany, událost, která vzbudí vzrušený ohlas. Skoro každý člověk věří, že glupani už vymřeli. Každý dostane přidělenou skupinu čísel, které se později losují. Ten, jehož čísla se vylosují, získá neopakovatelnou možnost zúčastnit se honu na glupany. A Gen ke svému neštěstí má výherní kombinaci. Už v téhle části knihy čtenář začíná tušit, že se hlavní hrdina dostává do pořádného maléru. Aby toho nebylo málo, začíná něco cítit k jedné z Nich, které potají říká Záře.. Vskutku smrtelně nebezpečná kombinace.


Shrnutí?

Hon je parádní, neskutečně čtivá a akční kniha. Knihu jsem četla s očekáváním, která se naplnila. Poštou ke mně dorazila ve středu 25.6. Ve chvíli, kdy recenzi píšu, mám knihu přečtenou. Je 26.6., něco málo po jedné hodině ranní. Zhltla jsem knihu jedním dechem, za pár hodin s přestávkami jsem ji měla přečtenou.
Koťátko to v polovině vzdalo a šlo chrnět...


Postavy v knize nemají nějak extra vykreslené charaktery, nejsou dotažené do detailů. Kupodivu mi to vůbec nechybí. Nahrazuje to akce a atmosféra. Lidé jsou skutečně děsiví a pořád jsem se bála, že Gena něco prozradí a rozsápají ho na kusy. Kniha je plná napětí a očekávání. A romantická část, pro nás ženské, nesmí chybět :)


Děj je svižný, kniha Vás nutí domýšlet si, co bude dál, jak se bude příběh a zápletka vyvíjet. Trochu ve mě vyvinula paranoiu. Hledala jsem u postav podezřelé chování, kontrolovala, jak se Gen chová.. a měla jsem nutkavý pocit povykovat jak trenér na zmoženého žáka..: ,,To dáš! To dáš, no tak!".

Věc, kterou bych vytkla? OTEVŘENÝ konec! Nezbývá nic jiného než čekat na další díl, na který se nemůžu dočkat. A jako film by to bylo boží.

Více o sérii si můžete přečíst na www.andrewfukuda.cz .

Tímto mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!


9 komentářů:

  1. Mně se Hon taky líbil a ten konec byl pěkně k naštvání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy :)
      Fukuda věděl, jak nalákat čtenáře na další díl..grr :))
      Teď už jen čekat...

      Vymazat
  2. Já jsem se k Honu ještě nedostala a strašně mě to štve. Každopádně je tohle další pěkná recenze, kterou jsem na knihu četla a nemůžu se dočkat, až si ji taky přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Rozhodně doporučuji, stojí to za to :)
      Až se k ní dostaneš, dej určitě vědět, jak se líbila :)

      Vymazat
  3. Z této knihy jsem byla podobně nadšená :) Prostě dobrá, čtivá knížka a přestože znám mnohem lepší, vykreslenější, tak Hon se mi líbil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, naprosto stejný pocit ohledně Honu mám :)

      Vymazat
  4. Jsi asi první u koho vidím pozitivní recenzi na Hon! :D :D Už jsem knihu úplně odepsala, ale tak že by přece jen nebyla úplně beznadějná? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě není :D
      Dej jí šanci :D
      Hon šmutně šmutně kouká :D

      Vymazat
  5. Už po něm dýl pokukuju, koupím si tedy rovnou oba dva díly:)

    OdpovědětVymazat