úterý 6. května 2014

Knižní tip pro měsíc duben + recenze

Mnozí z Vás si jistě řeknou, že jdu tak trochu s křížkem po funuse, když už máme květen :))
Za zpoždění článku se omlouvám, nebude to tedy knižní tip na měsíc, ale pro měsíc duben.

A jaká kniha se stává mým knižním tipem pro Vás?
Představuji Vám:




Český název: Den co den
Originální název: Every Day
Autor: David Levithan
Rok vydání v ČR: 2013
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 344
Anotace: Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života.
Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.







Na knihu Den co den od Davida Levithana jsem narazila díky knižnímu projektu Měsíční párování, který pořádá Vendea. Moje přidělená ,,partnerka" mi zaslala seznam knih, abych vybrala jednu knihu, kterou do konce měsíce přečte. A já vybrala Den co den.
Zalíbil se mi jak svou parádní obálkou, tak svou anotací. Na téma ,,každý den v jiném těle" bylo napsáno spoustu povídek, minimálně jeden seriál (The Beauty Inside/Krása uvnitř) a tato kniha. Jak už jsem zmínila, Den co den má krásnou obálku. Asi už nemusím nadále zmiňovat, že miluju krásné obálky :) Kniha má příjemný počet stran, které utečou rychlostí světla.

Hlavní postava, která si říká ,,A" vede poněkud odlišný život než ostatní lidé. Každý den, každé ráno se probouzí jako někdo jiný. Konkrétně v těle někoho jiného. Jednou je sexy holka, podruhé tlouštík. Výběr vypadá jako čistě náhodný, jediné pravidlo, které jeho zvláštní život dodržuje je, že vždy se stává na jeden den někým, kdo je jeho vrstevník.


Když byl ještě malé dítě, nepřišlo mu vůbec divné, že každý den má jiné rodiče. Teprve až začal doopravdy vnímat svět, byl vyděšený, že ostatní to tak nemají. Nedokázal to pochopit.
Nakonec se však se svou podstatou naučil žít. Snažil se nekomplikovat lidem jejich životy, které by dokázal ovlivnit, kdyby chtěl. Mohl by mít moc, kterou jako nikdo jiný. Nabízí se spoustu možností, jak úžasný život by mohl mít. Ale jediné, co A chce, je žít jako normální člověk.

Hlavně, když pozná Rhiannon. Na začátku knihy se probere jako Justin, obyčejný kluk ze střední. Jako vždy se snaží dodržovat denní režim osoby, jejíž tělo si nevědomě půjčil a jde do školy. A tam ji potká. Justinovu dívku, Rhiannon. 

A jak je to dál, je Vám asi jasné. A se do Rhiannon zamiluje. Zamiluje natolik, že na ni nedokáže přestat myslet, její obličej ho pronásleduje všude, nedokáže se soustředit na nic jiného, než na ni. A na to, že Justin si ji nezaslouží.
A se poprvé v životě rozhodne vzít pořádně věci do svých rukou. Jakmile se probouzí, okamžitě zjišťuje, kde Rhiannon je a navštěvuje ji. Co na tom, že v jiném těle?

Postavy:

Postavy byly opravdu sympatické. Do Rhiannon byste se zamilovali, Justina byste nesnášeli a s A byste soucítili a fandili mu. 

V knize je A popisován jako ,,bezpohlavní" - ani holka, ani kluk. Já z této postavy ale měla dojem, že je více kluk, tudíž nad ním smýšlím už jen jako o chlapeckém charakteru.


Shrnutí?
Den co den je romantická kniha, která Vás donutí zamyslet se nad životem, který žijete a nad životem takovým, jaký je, případně může být. Možná zkusíte zapřemýšlet, co by ve Vašem životě šlo změnit. Možná to změníte.
Kniha Den co den se mi moc líbila. Kniha má překvapivý konec, který bych nečekala. Dojal mě a trochu...mě zklamal. Přála jsem si, aby se kniha nějak pohádkově vyřešila, ale to bych asi chtěla hodně :))

Rozhodně doporučuji všem :)


10 komentářů:

  1. O Den co den jsem toho hodně slyšela, tak doufám, že se ke knize brzy dostanu. Pěkná recenze:)

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně jsem toho přečetla o této knížce, slyšela, nemůžu se dočkat, až se začtu do první stránky. :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. to jsem si myslela, ze znam od cooboo vsechny knizky a tahle mi uplne utekla, to musim napravit, pekna recenze :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky myslela, že od CooBoo znám všechno, ale vždy mě nějak překvapí :D

      Vymazat
  4. Tahle knížka vypadá perfektně..už jen čekám kdy se mi naskytne příležitost přečíst si jí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuji sáhnout hned po první příležitosti :)

      Vymazat