pátek 4. dubna 2014

Recenze - Panika

Moje v pořadí čtvrtá kniha od nakladatelství CooBoo a druhá kniha od Lauren Oliver. A jaké z ní mám dojmy? Panika mě při čtení nezachvátila..a ani neuchvátila. Více níže :)



Český název: Panika
Originální název: Panic

Autor: Lauren Oliver
Rok vydání v ČR: 2014
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 312

Anotace: Panika začala jako spousta věcí v Carpu, nudném malém městečku uprostřed ničeho – protože bylo léto a nebylo co dělat. O co v téhle hře jde? Je to prosté. Nemít strach.
Heather nejdřív ani nenapadlo, že by se do Paniky pouštěla. Nikdy by si nepomyslela, že je nebojácná a že by chtěla vyčnívat. Ale pak zjistí, že je tu něco a někdo, pro koho stojí za to bojovat, a je statečnější než kdy dřív. V sázce je příliš mnoho, ovšem výhra stojí za to, tolik peněz by jí umožnilo navždy opustit nenáviděné město a nechat starou Heather za sebou, pohřbenou v prachu.
Dodge se Paniky nikdy nebál, právě naopak. Pohání ho jeho tajemství, díky němu hladce prochází každým dalším kolem a je si sám sebou jistý. Ví, že vyhraje. Ale netuší, že není sám, kdo má tajemství. Všichni mají nějaký důvod proč hrát.




Nemůžu se neusmát, když někdo zmíní, že Panika je podobná sérii Hunger Games. Popravdě? Panika je podobná HG maximálně z anotace. Jsou to dvě nesrovnatelné knihy. Nebo minimálně těžce srovnatelné :)

Až doteď si nejsem jistá, jestli se mi Panika líbila nebo ne. Spíš se kloním k verzi ,,líbila", ale k mým srdcovkám se rozhodně nedostane. 
Když začnu od nejlepšího - což je obálka :) Pořád jsem byla v pokušení knihu ,,otlapkávat". Panika má totiž super sametový obal, do kterého byste nejraději zabořili obličej a užívali si hebkost obálky. Za obálku rozhodně plus.

Jsem toho názoru, že kdyby Panika a její postavy byly lépe rozpracované, rozepsané do detailu, tak by se mi líbila mnohem víc. Všechny postavy mi byly hodně sympatické a ráda bych je poznala do hloubky. I kdyby to bylo na úkor počtu stránek. 

S hlavní hrdinkou Heather se rozešel její přítel a nezvládá to zrovna nejlépe. Hlavou jí víří myšlenky, že pro něj určitě nebyla dobrá a že teď je bez něj nicka. Ošklivá, velká a zbytečná. Nikdy by si nepomyslela, že by se stala hráčkou v Panice, ale stalo se. Jeden pohled na Matta, jedno píchnutí v srdci a jeden skok do neznáma. A tak to všechno začalo. 

Nikdo přesně neví kdy. Nikdo neví kde. Panika udeří nečekaně. Jediné, co můžete čekat, je, že Vám pořádně rozpumpuje adrenalin. Jako účastník musíte splnit úkol, který vymyslela porota. Porota je anonymní, aby nemohla být ovlivněna ze strany soutěžích. A co že je výhra? Pořádně nacpaný balík peněz, který je rozhodně motivací. Ne však pro všechny.

Pro Heather je výhra paniky možností, jak začít žít nový život, který by nezahrnoval věčně opilou matku a hromadu špatných myšlenek. Dodge chce Paniku vyhrát pro svou sestru a pro sladkou pomstu. Natálie, kamarádka Heather, chce vyhrát pro peníze a aby všem ukázala, že je nejlepší. A nejlepší kamarád hlavní hrdinky Bishop? Ten jen sleduje a má pro to dobrý důvod. 

Jak už jsem zmínila, všechny postavy jsou mi sympatické. Knihu jsem měla za chvíli přečtenou, Lauren umí skvěle čtenáře vtáhnout do příběhu a nechat ho prožívat dobrodružství s hlavní hrdinkou i ostatními. Bohužel mi opravdu chyběl detailnější pohled. Kniha má skvělý příběh, postavy, potencionál. Být příběh více rozkreslen,  nebála bych se udělit pomyslných pět hvězdiček z pěti. Takhle uděluji ,,pouze" čtyři.

I přes trochu negativní nádech recenze knihu doporučuji všem. Panika se mi nakonec více líbila a jsem ráda, že ji mám v knihovně, protože se k ní někdy určitě vrátím a možná to bude méně rozporuplné setkání než poprvé.





Žádné komentáře:

Okomentovat